2021 Tibirkelunde
Retrospektiv udstilling i hans eget hus

2016 Tibirkelunde
Retrospektiv udstilling i hans eget hus
Frederiksborg Amts Avis, 7 maj 2016: Arvestykker kommer på udsalg
2011 Ramløse Sognelænge
Retrospektiv udstilling
Frederiksborg Amts Avis, 7 juli 2011: Maleren der fandt friheden
Nordkysten, 8 juli 2011: Valeur-udstilling tilløbsstykke
Henrik Valeurs tale: Om min far – Mogens Valeur
2001 Teglgårdsstræde Kunsthandel
Mindeudstilling
1995 Helsinge (Gribskov) Kommune
Donation

1990 Helsinge (Gribskov) Kommune
Donation

1988 Galleri Gl. Strand, København
Soloudstilling
1987 Billedværkstedet, Brovst
Gruppeudstilling
1987 Skovhuset, Værløse
Soloudstilling
1986 Antiquités du Vieux Biot, Frankrig
Soloudstilling
1985 Billedværkstedet, Brovst
1985 Charlottenborg
Soloudstilling
1985 Drammens Kunstforening, Norge
Soloudstilling
Fremtiden, 20 februar 1985: Danske fargeklatter i Kunstforeningen

1984 Thorasminde, Bagsværd
Soloudstilling
1984 Galleri Horneman, Trondheim, Norge
Soloudstilling
Johan Svendsen, 10 maj 1984: Det rene maleri

1983 Kunstnere for fred, Charlottenborg
Gruppeudstilling
1983 Galleri Gl. Strand, København
Soloudstilling
1983 Bergen Kunstforening, Norge
Soloudstilling
1983 Billedgalleriet, Haugesund, Norge
Soloudstilling
1982 Galleri BFK, Stavanger, Norge
Soloudstilling
1981 Amnesty III, Nikolaj, København
Gruppeudstilling
1980 Charlottenborg
Soloudstilling
1979 Charlottenborg
Soloudstilling
1979 Kunstgården, Bogense
1978 Folkekirkens Nødhjælp
Donation

1978 Mennesket i dag, Nikolaj, København
Gruppeudstilling
1978 Portræt af en Københavner, Nikolaj, København
Gruppeudstilling
1978 Charlottenborg Forårsudstilling
Gruppeudstilling
1977 Charlottenborg
Soloudstilling
1977 Dansk og udenlandsk kunst, Bachs Kunsthandel, København
Gruppeudstilling
1977 Charlottenborg Forårsudstilling
Gruppeudstilling
1976 Charlottenborg
Soloudstilling
1976 Kulturhuset, Helsinge
Soloudstilling
1974 Charlottenborg
Soloudstilling
Politiken, 12 januar 1974: “Mogens Valeur dyrker i olie og vandfarve fortsat landskabet og opstillingen. Det sker – med smittende malerisk frihed og voksende erfaring og selvstændighed – på basis af Weie Isakson-traditionerne, men den koloristiske sans og evnen til at få en kvindelig figur til at udfolde sig i havens frodige skønhed virker meget oprindelig.”
Berlingske Tidende, 8 januar 1974: “Mogens Valeur holder af at skildre modeller i haven, læsende, strikkende eller bare siddende i naturomgivelser, der i gengivelsen ikke mangler forbilleder, Weie, Giersing, Isakson f.eks. Han er på nippet til at træde ind i de abstraktes rækker, men ligesom viger tilbage for at gøre det. Der er en vis spontan friskhed over penselføringen, som er frisk og fejende, men helhedsbilledet røber en naturlyriker, der stadig søger at opnå stærkere og stærkere sprog.”
1973 Charlottenborg
Soloudstilling
1973 Charlottenborg Forårsudstilling
Gruppeudstilling
1971 Vejle Kunstmuseum
Soloudstilling
Ukendt avis, 29 oktober 1971: “Mogens Valeurs billeder af mennesker i naturen glæder ved den stilfærdige naturlighed, som holder hans kunst i ligevægt. Det er karsk menneskeskildring, som når ‘Lisbeth læser højt for mor’, ‘To damer i haven’ eller ‘To piger der strikker’. Smaa situationer fra dagliglivet opfanget med interesse for baade modeller og de maleriske problemer. Paa en vis maade ogsaa et lyrisk maleri med vilje til klarhed og fasthed.”
1971 Charlottenborg
Soloudstilling
1970 Charlottenborg
Soloudstilling
1969 Charlottenborg
Soloudstilling
1968 Charlottenborg
Soloudstilling
1968 Ålborg Kunstgalleri
Soloudstilling

1967 Charlottenborg
Soloudstilling
Land og Folk, 10 januar 1967: Valeur-kolorisme

1967 Charlottenborg Forårsudstilling
Gruppeudstilling
1966 Charlottenborg
Soloudstilling
1965 Charlottenborg
Soloudstilling
Frederiksborg Amts Avis, 28 januar 1965: Piger i stærkt lys
Berlingske Tidende, 5 februar 1965: Den kærlighed til farven

1965 Charlottenborg Forårsudstilling
Gruppeudstilling
1964 Skive Museum
Soloudstilling
Skive Amtsblad, oktober 1964: Skal kunst forklares?
Skive Amtsblad, oktober 1964: “Mogens Valeurs arbejder er stærkt koloristiske, malet med stærke, rene farver med rød, blå og grøn som fremherskende farveelementer. Stilen er naturalistisk, men formen stærkt forenklet, og dette giver sammen med brede, kraftige penselstrøg billederne en styrke og klarhed, en renhed i farve og form, der virker meget fascinerende. Stærkest kommer kunstnerens beherskelse af farvesamspil og harmoni til udtryk i en række billeder med motiver fra Tisvilde strand. Der er her, trods det stærke koloristiske præg, lagt en følsomhed og beherskelse for dagen, der vidner om en disciplineret kunstners klare blik for skønheden i det enkle, hvadenten det gælder farve eller form.”

1964 Charlottenborg Forårsudstilling
Gruppeudstilling
1963 Charlottenborg Forårsudstilling
Gruppeudstilling
1962 Charlottenborg
Berlingske Tidende, 13 september 1962: I Charlottenborgs underetage
Berlingske Aftenavis, 5 september 1962: “Mogens Valeur, som udstiller i Charlottenborgs stueetage, er en maler, der frejdigt, men også med dygtighed, træder i Giersings fodspor. Med sikker hånd sætter han store figurkompositioner op, og ikke mindre sikkert stiller han farvefladerne sammen. Hovedparten af hans billeder er figurer i et interiør med den grad af forenkling, som Giersing nåede til. I enkelte billeder går han videre og nærmer sig det abstrakte. Han befinder sig åbenbart på skillevejen.”

1960 Charlottenborg
Berlingske Tidende, 16 december 1960: Maler med haandelag
1958 Charlottenborg, Kunstnernes Efterårsudstilling
Gruppeudstilling
Berlingske Tidende, 1958: “Mogens Valeur har den faste form, den summariske pensel i gengivelsen af løvet og noget umiddelbart frisk og ligetil i den lyse farveklang.”

1953 Charlottenborg
Gruppeudstilling

1952 Charlottenborg
Gruppeudstilling

1949 Château-Musée i Cagnes-Sur-Mer
Gruppeudstilling
Ukendt fransk avis, 1949: “Han jonglerer med farverne i sine tre kompositioner og forsøger at skabe en symfoni ved hjælp af farvekontraster. I den lille livlige komposition blødgøres de gråblå nuancer af strøg med varme farver. Hans ‘Landskab’ er opbygget af store farvestrøg, men den grønne farve er meget hård (egen overs.).”
